Voor de veiligheid van onze patiënten en medewerkers heeft Atalmedial een online afsprakensysteem in gebruik genomen. Maak een afspraak op één van onze locaties voor bloedafname, het inleveren van materialen of voor functieonderzoeken. Op deze manier houden we het aantal mensen in de wachtruimtes beperkt om de vereiste 1,5 meter afstand te kunnen borgen.
Raadpleeg dit stroomschema als u hulp nodig heeft bij het maken van een afspraak.
Maak hier uw afspraak
Ga naar het online afsprakensysteem om een afspraak te maken.
Nadat u een afspraak heeft gemaakt, ontvangt u een bevestigingsmail (controleer uw spambox indien u de bevestiging niet heeft ontvangen).
Raadpleeg dit stroomschema als u hulp nodig heeft bij het maken van een afspraak.
Voor het maken van een afspraak heeft u internet en een e-mailadres nodig. Heeft u dit niet? Dan kunt u telefonisch een afspraak maken via T 088 – 0037 705.
Voor een overzicht van de openingstijden van de afnamelocaties waar u op afspraak terecht kunt, kunt u de
locatielijst op afspraak raadplegen.
Denkt u aan onze huisregels?
Voor uw veiligheid en die van anderen, vragen wij u de volgende huisregels in acht te nemen:
- Houd 1,5 meter afstand van elkaar.
- Ga alleen de wachtkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
- Er mag maximaal één patiënt per prikkamer naar binnen.
- Wij schudden geen handen.
- Kijk tijdens de bloedafname de andere kant op.
Heeft u nog vragen over het coronavirus, onderzoek of het online afsprakensysteem?
Hieronder kunt u de antwoorden veelgestelde vragen vinden. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u het contactformulier invullen.
U heeft corona-gerelateerde klachten wanneer u op één van deze drie vragen JA antwoordt:
- Heeft u koorts? of
- Heeft u luchtwegklachten (hoesten en/of kortademigheid)? of
- Heeft u recent ontstane buikklachten zoals misselijkheid, braken en/of diarree?
Nee, als u corona-gerelateerde klachten heeft, kunt u niet bij ons op afspraak langskomen. In dat geval wordt in overleg met uw zorgverlener een huisbezoek gepland waarbij door onze bloedafnamemedewerkers wordt gewerkt met speciale beschermingsmiddelen. Dit is voor uw veiligheid en die van onze medewerkers. Onze medewerkers kunnen er op deze manier voor zorgen dat de benodigde zorg blijvend geleverd kan worden.
Zolang u een quarantaineverplichting heeft omdat een gezinslid of huisgenoot positief getest is op corona kunt niet bij ons op afspraak langskomen. In dat geval wordt in overleg met uw zorgverlener een huisbezoek gepland waarbij door onze bloedafnamemedewerkers wordt gewerkt met speciale beschermingsmiddelen. Dit is voor uw veiligheid en die van onze medewerkers. Onze medewerkers kunnen er op deze manier voor zorgen dat de benodigde zorg blijvend geleverd kan worden.
Kijk op de website van de rijksoverheid hoe lang uw quarantaineverplichting geldt.
Nee, dit hangt van het soort onderzoek af.
Uw arts heeft u een aanvraagformulier meegegeven. Op sommige formulieren staat extra informatie over de locatie waar u terechtkunt en de voorbereiding van het betreffende onderzoek. Wij verzoeken u daarom om uw formulier zorgvuldig door te lezen.
Nee, voor de volgende onderzoeken kunt u geen afspraak online maken:
- Sperma inleveren
- Synacthentest
- Dysmorfe erytrocyten (urine)
- Lactose tolerantie test (LTT)
- H2-ademtesten (lactose/lactulose/glucose ademtest)
Voor deze onderzoeken dient u vooraf telefonisch een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan van maandag t/m vrijdag van 08.00 – 17.00 uur via telefoonnummer 088 – 0037 735.
Meer informatie krijgt u van uw (huis)arts en/of kunt u lezen in de informatiefolders van de betreffende onderzoeken.
De afsprakenplanner werkt in de meest gebruikte internet browsers, zoals Chrome, Internet Explorer, Safari en Firefox. Sommige browsers die weinig worden gebruikt, zoals Waterfox, ondersteunen de afsprakenwebsite niet.
Opent de website niet of loopt het systeem vast, gebruik dan een andere browser of probeer het later opnieuw.
Door personeelsuitval als gevolg van quarantaineverplichtingen, kan het voorkomen dat een afnamelocatie onvoorzien toch niet open is. Onze welgemeende excuses.
Iemand anders kan ook online een afspraak voor u maken als hij/zij een geldig e-mailadres heeft.
Als u geen online afspraak kunt of wilt maken, dan kunt u telefonisch contact opnemen met ons klantcontactcentrum via 088 – 0037 705. Houd er rekening mee dat het druk kan zijn en de wachttijd kan oplopen.
Het kan zijn dat u niet precies weet welke afspraak reden u moet invullen in ons online afsprakensysteem.
Hieronder is een tabel te vinden met uitleg wat de afspraak redenen betekenen.
Het is mogelijk om tot zestig dagen van tevoren een afspraak te maken.
Het is mogelijk dat de afspraakbevestiging in uw spambox terecht komt. Ontvangt u ook daar geen bevestigingsmail, dan hoeft u niet te bellen. Uw afspraak is gemaakt en gaat door.
Kunt u onverhoopt niet op uw afspraak komen? U kunt deze hier annuleren door op “Afspraak annuleren” te klikken. Indien nodig kunt u ook uw afspraak verzetten. Klik dan op “Afspraak wijzigen”. Heeft u een vraag over uw afspraak of hulp nodig bij het maken van een afspraak, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum. Het klantcontactcentrum is bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.00 uur via T 088 0037 705.
Let op
U kunt uw afspraak alleen online afzeggen of verzetten als u uw afspraak eerder ook online had gemaakt. Als u telefonisch een afspraak had gemaakt wordt u verzocht om ons klantcontactcentrum te bellen om deze af te zeggen of te verzetten via T 088 0037 705.
U wordt verzoek om de volgende maatregelen in acht te nemen:
- Houd anderhalve meter afstand en schud geen handen
- Desinfecteer uw handen
- Gebruik papieren zakdoekjes en gooi ze weg na gebruik
- Kijk tijdens afname de andere kant op
- Atalmedial volgt de landelijke richtlijnen m.b.t. het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen op
- In de wachtkamers kunnen een maximaal aantal mensen plaatsnemen. Bij binnenkomst op onze afnamelocaties wordt op posters vermeld hoeveel mensen er in de wachtkamer plaats kunnen nemen.
- Ga alleen de wachtkamer en prikkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
De hygiënemaatregelen die wij volgen schrijven niet voor dat het desinfecteren van de plek van afname noodzakelijk is. Voor iedere patiënt gebruiken we een nieuwe, steriele naald en de afnamemedewerkers desinfecteren de handen nadat zij een een patiënt hebben geholpen. Dit zorgt ervoor dat de afname veilig en hygiënisch kan gebeuren.
Afhankelijk van de afnamelocatie kan u gevraagd worden een mondkapje te dragen. Wanneer een mondkapje verplicht is op de locatie waar u een afspraak heeft, staat dit in de afspraakbevestiging, die u per mail ontvangt, vermeld.
.